יום רביעי, 3 ביוני 2015

טיול מאורגן לברלין

טיול מאורגן לברלין (מאמר אורח)

ברצוני לשתף אתכם בחלק מהחוויות שעברו עלינו בעיר ברלין וזאת בזכות השירות המופלא של משרד הנסיעות "סורנטו" בהנהלת לינדה מנצור. המלון שקיבלנו בחלק המערבי של העיר על רח' ה"Kudamm" היה ממוקם באזור היוקרתי ביותר של ברלין, 5 כוכבים עם כל הפינוקים המתלווים לזה.
וכאן זה המקום להודות להם.

יצאנו שלושה זוגות לחמישה ימים של טיול בברלין. לדעתי זהו מספיק זמן כדי לחוות ולבקר באתרים העיקריים של העיר המעניינת. מה שמאפיין את ברלין מערים מרכזיות אחרות באירופה, הם המבנים הארכיטקטוניים המעניינים  כמו בנין הרייכסטאג  ,מרכז סוני , ומגדל הטלוויזיה. למי שמבקר בברלין אין צורך לשכור רכב, כיוון שהתחבורה הציבורית מאד מפותחת. אם קונים כרטיס שבועי או יומי לאזורים AB אפשר להשתמש בו לכל אמצעי התחבורה, אוטובוסים ורכבות.

התחלנו את הטיול בברלין בסיור כללי בעיר. קיימים שני קווים המקיפים את רוב האתרים בעיר: הקווים 100, ו-200. אני ממליצה לקחת אותם כיוון שאפשר לעלות ולרדת בכל תחנה. קווים אלו עוברים לאורך רחוב ה"קודם" שזה קיצור ל-Kurfurstendamm (אז אתם מבינים בוודאי מדוע מקצרים את שמו ומכנים אותו "הקודם"). משם הוא פונה לכיוון החלק המזרחי של ברלין ששם נמצאים רוב האתרים כמו שער ברנדנבורג, בניין הפרלמנט "הרייכסטאג", הצ'ק פויינט צ'רלי, ככר אלכסנדר פלאץ ומרכז סוני, מגדל הטלוויזיה, אזור הבילויים המפורסם  ההאקשה הופ ועוד. מפת ברלין אינה נדרשת למי שלוקחים סיורים בברלין.

לגבי  השאלה היכן כדאי ללון?  אז  בתי המלון בחלק המזרחי קרובים יותר לאתרים  של העיר. אבל מי שרוצה קצת שקט, רוגע  ובילויים בלילה, החלק המערבי טוב יותר. 

באופן כללי בגלל התחבורה הטובה והנגישה אין הבדל גדול במיקום. אני ממליצה בחום על איזור ההקשה הופ מרקט ברובע היהודי, אחת מן האטרקציות בברלין. זה איזור מקסים של סימטאות משוחזרות, מסעדות גדולות וטובות המון בירה ומצב רוח. הרובע כבר מזמן לא מאכלס יהודים אבל השם נשאר.  

ואם מדברים על אוכל אז המאכל הלאומי שלהם הם נקניקיות מעולות ועסיסיות (לא לשומרי כשרות) שמקבלים אותן בלחמניה על צלחת קרטון קטנה ועל זה הרוטב המהמם שלהם. ישנה טבלת חריפות ואתה בוחר את הרמה בה אתה מעוניין. אני ממליצה בחום על  דוכן הנקניקיות שנמצא בדיוק ליד הצ'ק פויינט.

ביום השני הגענו שמחים ועליזים לבניין הרייכסטאג - המשמש בניין הפרלמנט. לאכזבתנו לא היה ניתן להיכנס, כי לא נרשמנו מראש. יש להירשם חודש מראש באמצעות האתר שלהם באינטרנט ולאחר זמן מסוים מקבלים אישור כניסה שאיתו מגיעים למקום. הבניין מיוחד מאוד. לאחר הפלת החומות שחצצו את העיר, נבנה בנין נוסף למתחם הפרלמנט, עשוי זכוכית המאפשרת למבקרים לצפות דרך קירות הזכוכית בנעשה באולם המליאה. זהו מבנה ארכיטקטוני מעניין. הוא עגול וההליכה בו היא בצורת ספירלה.

לא אפרט את כל האטרקציות בברלין ואת המקומות בהם היינו, אבל הייתי רוצה להמליץ על ביקור בדרזדן שהיא מחוץ לברלין "עיר הארמונות". לקחנו את הטיול באמצעות חברה של קבוצה ישראלית insider tours"" בהנהלת נדב. המדריכים שלו טובים עם הרבה סבלנות וידע. (טל. ישראלי 0579451335 )

אחד הימים המרגשים היה טיול שלקחנו דרכם והוא נקרא יהדות ברלין והרייך השלישי. הם הביאו אותנו למרכז החיים היהודים שלפני המלחמה באזור הרובע היהודי, החצרות וההאקשה מרקט. וגם למקומות שלא קוראים עליהם  ולא היינו יכולים להגיע לבד ובליווי סיפורי הצלה והישרדות. מומלץ!!!


לסיכום, אני יכולה לומר שזו הייתה חוויה גדולה. למי שרוצה להרגיש קצת גאווה יהודית (ובלי ציניות) ולהוכיח שאנחנו גם על מפת ברלין, מוזמן לבקר בה. 


לאה בן-דיין, הוד-השרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה