יום רביעי, 27 במאי 2015

ניו יורק - התפוח הגדול מידע שימושי

מה כבר לא נאמר על ניו יורק, אחת מהערים המוכרות והגדולות ביותר בעולם בה מבקרים מליוני אנשים מידי שנה. מספיק להזכיר את שם העיר כדי לחשוב על קו הרקיע של מנהטן, הרחובות של ברוקלין, הטיימס סקוור, קווינס ומה לא.
מספרים כי הפעם הראשונה שמגיעים לעיר, יוצאים מהרכבת התחתית ולפתע מבחינים בכל גורדי השחקים שבעיר, זה פשוט רגע עוצר נשימה.

ניו יורק היא עיר הסיילים הבלתי נגמרת, הצגות ומופעים, מסעדות יוקרתיות, מסיבות וחיי לילה תוססים. יש האומרים כי מי שלא ביקר בניו יורק כאילו לא היה בארה"ב ולא לחינם רואים בה כאחד מהסמלים של ארה"ב ולכן היא חובה עבור כל אדם שמגיע למטרת תיירות ונופש בארה"ב..

ניו יורק - מידע שימושי...
שם: ניו יורק
שטח: 1,200,000 קמ"ר
אוכלוסייה: מעל 20 מליון תושבים
שפה: אנגלית היא כמובן השפה המדוברת ביותר, אולם לאור המיעוטים הרבים שיש בארה"ב ניתן למצוא איזורים בהם מדברים ערבית, סינית, עברית וגם ספרדית.
שעון:  השעון בני יורק הוא שבע שעות אחורה מהשעון בישראל.
מטבע: המטבע בניו יורק הוא כמובן הדולר כמו בכל ארה"ב.
טלפון ותקשורת:  על מנת לחייג לניו יורק מהארץ יש לחייג 001 הקידומת של ארה"ב ואז 212 שהינה הקידומת של העיר ניו יורק.
תשר:  בניו יורק נהוג לתת תשר של 15-20 אחוז לכל נותני השירות (לרבות נהגי מוניות).
ויזה:  ישראלים זקוקים להוציא ויזה כאשר הם מגיעים לארה"ב. ניתן להוציא וויזה דרך שגרירות ארה"ב בישראל, כאשר תמיד צריך לפרט מראש את מטרת הנסיעה והמשך שלה. יש נטייה לא לאשר לצעירים ישראלים וויזה ללא בטחונות כי יחזרו לארץ (למקום עבודה או מוסד לימודים). מומלץ מאוד לא לנסוע לעבוד בארה"ב ללא אשרה מתאימה, אף אחד לא רוצה להיות מגורש בבושת פנים מארה"ב ולקבל את החותמת השחורה (בה תהיו מנועים מכניסה לארה"ב ל-10 שנים).
כלכלה: ניו יורק היא אחד ממרכזי העסקים של העולם, כאשר בעיר כמובן קיימת בורסת וול סטריט. פרט לכך אנשים מתפרנסים מעסקים חופשיים ומתיירות הרבה שפוקדת את העיר.
תחבורה:  בניו יורק הדרך הנוחה ביותר לעבור ממקום למקום היא כמובן באמצעות הרכבת התחתית שמחברת את כל חלקי העיר השונים. כמובן שיש אוטובוסים ומוניות, אולם התנועה בעיר היא מהעמוסות בעולם ולכן מומלץ מאוד להסתדר עם הרכבת התחתית.
תרבות:  ניו יורק היא בירת ההצגות של ארה"ב. אי אפשר להגיע לניו יורק ולא לבקר בברודווי לדוגמא ולראות הצגות ומחזות זמר מרהיבים. פרט לכך, חובה של ממש לבקר במשחק כדורסל ,בייסבול או פוטבול כיוון שמדובר על חוויה של ממש.


ניו יורק - מתי נוסעים?
ניתן לנסוע לניו יורק במהלך כל השנה, שכן הכל ממשיך לתפקד במהלך השנה. עם זאת, בחודשי החורף כמובן שאתם עשויים להיתקל בשלג ומזג אוויר קר למדי אך יש כאלו שגם זה לא מפריע להם.
כך כפי שציינו ניתן לבקר בעיר במהלך כל השנה

שגרירויות ניו יורק
שגרירות ארה"ב בישראל:
רחוב הירקון 71, תל אביב 63903
טלפון 03-5197475:
טלפון חירום 03-5197575:
פקס:  - 03-5173227
אי מייל:  - AMCTELAVIV@STATE.GOV
אתר - ISRAEL.USEMBASSY.GOV

שגרירות ישראל בארה"ב:
INTERNATIONAL DR. WASHINGTON DC 3514
טלפון - 1-202-364-5500+
פקס - 1-202-364-5607+
אי מייל - INFO@WASHINGTON.MFA.GOV.IL

אתר  - WWW.ISRAELEMB.ORG

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה